Digitális témahét 2022

A digitális témahéten szervezett projekthetünk egyik fő célja, hogy közelebb vigyük a „digitális bennszülötteket” a művészetek világába. Több oldalról közelítettünk a költészet felé; magyar órákon az évfolyamonkénti versszavalásra készültek fel tanulóink, amelyet iskolánk minden tanulója és pedagógusa egyszerre hallgathatott meg a Költészet világnapján. Olyan versek hangoztak el, amelyeknek megzenésített változatát, a kollégák és a tanulók, az internetről töltöttek le, majd a szavalások után közösen hallgattuk meg a változatos hangulatú feldolgozásokat.
A tanulók digitális kultúrájának fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektettünk. Beebotjainkkal a robotpályán kódolással, és kódfejtéssel kapcsoltuk össze a robotpályánkon elrejtett költőket és költeményeiket. Az informatika órákon, a tanulók által választott versekhez aninációkat készítettek a Pivot ingyenes animáció készítő programmal, amely során számos új ismeretekkel bővítették tudásukat. Alkalmazták a rajz órákon tanult perspektivikus ábrázolást kibővítve a térbeli mozgatással. A Költészet világnapján minden szünetben a tanulók animációit vetítették ki a nyolcadikosok az aulában, ahol egymás kreatív ötleteben merülhettek el a kíváncsi tanulók. A témához kapcsolódóan községi művelődési házzal kooperálva animációs foglalkozáson vettünk részt 86 tanulóval. Animációs játszóház karaván mesékkel címmel a Budaörsi Animációs Bázis és Kreatív Tér interaktív foglalkozása is illeszkedett a projekthetünkhöz, ahol a mesefilmkészítés alapjaival ismerkedhettek meg tanulóink, majd saját kisfilmet készíthettek, és kortárs magyar alkotók filmjeit is láthatták. A foglalkozás alatt egy kiállítással tekintehettek be tanulóink a filmkészítés folyamatába. Az itt szerzett információk, tapasztalatok segítették az informatika órán elkészített versanimációk megvalósítását, továbbfejlesztését.

A költészet napjához kapcsolódó versek ihlette animációk közül néhány: